Magont i timmar efter mat!
Hejsan!
Jag har ett jobbigt problem som kommer och går, har ungefär haft ont i magen efter måltid i 3 år. Jag har provat Losec, Omeprazol ratiopharm och Rennie. Ingenting av de hjälper. Har även börjar köra utan laktos i min kost men det hjälper inte heller.
Varje gång när jag har ätit någonting, spelar ingen roll om det är något litet eller en stor måltid. Jag får alltid ont i magen och måste lägga mig ner eller sätta mig och slappna av och försöka tänka på något annat. När jag ska sova brukar jag också få ont i magen och har svårt att somna.
Har gått till en doktor två gånger men han vet inte heller.
Vet ni vad det beror på? Tack på förhand :)
Har du bara ont i magen eller slutar det med diarré eller så?
Inget illamående eller halsbränna eller?
Vart någonstans i magen gör det ont. I övre delen, uppe till vänster, uppe till höger eller i mitten vid naveln eller nederdelen, eller nere till höger eller nere till vänster?
Och hur känns känslan? Är det bubbligt, smärta, molande, svidande, skärande eller ömmande?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag får bara ont i magen, men det gör så ont att jag blir illa mående och känns som jag ska spy men händer aldrig.
Det gör ont i övre delen av magen mest, men även i hela magen. Mina revben är också ömma när man tar lätt på dem. De är ömma hela tiden.
Känslan är smärtsa och även svidande. Jag måste ofta lägga mig i fosterställning för att lugna ner magen. Ibland akuta toalettbesök.
Har du gallbesvär kanske? Låter som det är gallan på din beskrivning.
http://www.primavi.se/fragel_dietist/qapost.cfm?ID=2588&subjectName=Gallbesv%C3%A4r
Kanske! Vilken typ av läkare ska man kontaka för att kolla upp det? Är väldigt ung och har hört rykten om att läkare inte gör något mot gallsten och liknande?
Jag vet inte, men du lär nog börja hos vrdcentralen hur som helst. När du bokar tid, säga att du underar om du kan ha gallbesvär.
Det tar du med din husläkare. Det finns medicin som hjälper eller i värsta fall så spränger man stenarna elelr opererar bort dem. Ingen läkare tycker att det är ok att man går med olidlig värk.

Är det sen så du får akut ont så tycker jag du ska ta kontakt med sjukvårdsrådgivningen. Många gånger behöver man "fånga" det onda när det är som värst.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Du kan va allergisk mot något speciellt i din mat också. jag brukar bli illamående av mycket, det brukar bli mycket bättre när jag håller en basallergidiet kost. Men jag har ingen aning, det är bara en gissning. Gör lite detektivarbete, det brukar vara den bästa lösningen. Vården har inte hjälpt mig mycket, har tagit reda på allting själv.