Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: tips-råd
Läst 5891 ggr
anders35
0

Öm i magen efter måltid

Jag har senaste tiden känt mig öm i magen, på vänster sida lite ner, ungefär där magsäcken är. Det känns när man ätit mycket mat. Känns lite som håll.

Tidigare har jag kunnat äta mycket och har då inte tänkt på det så mycket. Nu känner jag det även om jag äter normalt och spänner ut magen så att säga. Kanske man överdriver det själv lite, vet inte.

Vad kan det bero på? Kan magsäcken bli mindre? Jag äter ungefär lika mycket som tidigare. Tränar magmusklerna en del men kan det komma av det? Kan nämna att jag har opererat tjocktarmen för något år sen, så den är kortare men annars har jag inte haft problem av det.

Malinnsan
0

Det är troligen inte hur mycket du stoppar i dig som besvärar din mage utan VAD du stoppar i din mage. Tänk på vad du har ätit när du får ont? Mjölkprodukter och spannmålsproduker brukar orska mycket magproblem. Kanske ska testa dig? Det är väldigt lätt att göra på egen hand om man inte vill gå till läkare. Bara du lyssnar på din kropp. Skriv ner vad du ätit och om du fått ont eller inte, snart ser du nog ett mönster :)