Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 10114 ggr
exan
0

Postafen

Hej! Jag har problem med att jag mår illa väldigt ofta och det blir jobbigast och värst när jag blir orolig. Typ 10 gånger värre. Men iallafall så har jag bokat en gastroskopi för att ta reda på vad det är då jag haft illamående och magen känns konstigt en längre tid. Men iallafall jag undrar om jag kan ta tex postafen under tiden jag väntar på att få komma in på en gastroskopi? Utan att det "förstör" undersökningen? Min doktor sa att jag skulle undvika losec, omeprazol innan gastroskopin, men jag undrar om postafen går bra eller liknande preparat som är illamående dämpande?, hade vart skönt att kunna använda nåt som dämpar illamående eftersom mitt illamående stör mig varje dag.. Tacksam för svar!! // Marcus

JohannaEkroth
0

Ja postafen ska du kunna ta då det inte påverkar magslemmhinnan. Den påverkar ett centrum i hjärnan som är känsligt för illamående.

Losec och omeprazol påverkar magsyran. De hännar magsyraproduktionen, så därför vill inte lkaren att du ska ta dem.

Drick varmt (kokat) vatten, det är bra mot illamående. Det lättar illamåendet och lugnar magen att smutta på en mugg varmt vatten.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Chestnut
0

Postafen går bra, ja.

Med vänliga hälsningar
Chess