Magkatarr
Har enligt min hälsocentral dragit på mig magkatarr.
Drog ut en tand som jag slagit i, för en vecka sedan och gått på maximalt tillåtna dos smärtstillande (alvedon och ipren) under de 5 första dagarna, samt varit vansinnigt stressad och nedstämd senaste veckan, vilket troligen är anledningen till katarren…
Min undran är dock; kan man lindra denna brännande känsla i bröstet/övre magen på ngt vis, eller är det bara att vänta ut eländet?
Var väldigt försiktig! Har du magkatarr kan det hända att du har magsår om du känner sådana symptom! Omeprazol eller liknande medicin finns att köpa på apoteket mot magsyran! Du kan också ställa om i kosten, googla efter magkatarr+mat så kommer det nog upp tips. Vet inte om det finns länkar i det här forumet okcså kanske.
Dofilus !!!!!!
#1 har aldrig haft sådana här problem förr, så tror inte det är kosten det beror på, utan just det stora intaget av smärtlindring jag tog. Min kropp är inte alls van vid så mkt alvedon och ipren "/
Jag har naturligtvis tänkt på vad jag stoppat i mig under de värsta dagarna, men jag antar att du menar i förebyggande. =)
Nu har det iaf blivit mycket bättre, känner av det lite grann ibland, men då hjälper en samarin, så förhoppningsvis är det på bättringsvägen =)
#2 Hjälper det direkt eller förebyggande?
Verum hälsofil var tredje timme!! Honungsvatten samarin kex kokt fisk buljong majsbröd probiotika laktosfri välling med smör är kanon för detta! plus det bästa: Jordärtskockssoppa. Otroligt bra. Prova detta.
Fick du inga tabletter för magen, i och med att du fick en dos Ipren? Ipren är inte särskilt snällt mot magen. Själv klarar jag inte av det alls (har också magkatarr). Hör av dig till läkaren igen och be om att få något för magen, så att du klarar av tabletterna (om du nu verkligen behöver värktabletterna).
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Man får sällan tabletter för magen vid magkatarr eftersom det finns på Apoteket och alla piller ger biverkningar därför är en omläggning av kosten det bästa.
TORR mat och mycket vätska!! Massor av vatten. späder ut magsyran.
#6: Har alltid fått tabletter för magen när jag får värktabletter utskrivet eller ordinerat (allt som inte är Alvedon), just för att magen inte ska ta stryk. De läkare som skrivit ut har även själva sagt att man vanligtvis brukar göra så just föf att man ska klara de starka tabletterna (även infattande de värktabletter som är receptfria).
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!