Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 6550 ggr
Marie81
0

Hej

Hej!

Är ny här. Hitta denna sida genom google och verkar vara väldigt bra.

Jag har stora problem med min mage som jag har haft i många år. Läkarna har sagt att det kan vara IBS men har fått något test eller så att det är det.

Nu har jag haft kraftig bubblande mage och illamående i en vecka o

ch detta börjar bli jobbigt. Men har haft svårt för att bajsa. har bara gått på toa en gång per dag annars brukar det bli ca 5 gånger. Äter Dimetekon. men det har inte hjälpt denna vecka. blir snart galen. någon som har haft liknade.

va är det bästa läkemedlet när man har IBS?

Ha det bra

[Lillfjanten]
0

just nu är min mage som bäst när jag kommit på att jag är laktosintolerant. det tog mig tydligen ett par år att komma på det Skäms

innan dess hade jag stora problem med gaser, knip, omväxlande diaréer och hård mage. nu använder jag inolaxol 2 ggr/dag och har aldrig varit så bra. åtminstone inte de senaste 7-8 åren. så nu kommer jag att tipsa alla som har magsmärtor och mycket gaser att testa laktosfritt ett par dagar, det behövs inte mer, då märker man skillnad OM man är intolerant. (åt chips igår, fick jätteont i magen, hade glömt titta på påsen, jodå mjölkpulver..)

du kanske kan dra ner på fiberrik mat? många får besvär av för mycket fibrer, det är nyttigt, men inte alltid bra för oss ibs:are. prova inolaxol, det finns receptfritt, och fungerar det, så kan du få det på recept sedan.

lycka till!

Lööv
0

jag fick gluten intollerans för  två årsedan efter en panselin kur.  Har magkatarr och IBS innan. Men inget hjälpte.  Jag lade av med all mjölk utom lacktos fri. men blev bara mer illamående och  lös i magen efter ett par fisar kom allt ut.

Nu tar jag bara lite cokosmjölk i sopper och såser och lite sojamjölk i kaffet. Och det har lagt sig på några veckor. nu går jag på toa varannan dag.

Det gör djuriskt ont men man blir bättre då man äter skonkost kokt ris  kokta och lätt stekta saker och undvik mjölksocker   läs på halvfabrikaten. Mycket innehåller mjälksocker skumjölkspulver. Margarin och olika  kakor choklade godis mm.

det finns hjälp att få.  Blossas matte

Denna kommentar har tagits bort.