gott ger ont..
det är ju så gott med fiberrikt bröd, choklad, lakrits bl.a.. varför ska man behöva sota för det en vecka efter att man syndat lite? det värsta är ju gaserna, vet inte hur jag ska få bukt med det förutom med dimor, någon som har tips?
Minska på socker och fibrer. Drick mer vatten det slukar magsaften och luften i magen. samt citronvatten med honung.
ja dessa dagar då det kniper ordentligt och har ca 5 kg gaser (överdriver såklart) så känns det hopplöst. jag kan inte åka till jobbet, då jag inte kan ha något som sitter över magen, som byxor och jag har svårt att hejda dessa icke-ros-luktande gaser som aldrig tar slut känns det som. nu dricker jag massor av vatten, men citron och honung, det gillar jag verkligen inte, så den skippar jag, men tack för råd! fibrer, socker och ägg undviker jag som pesten nu :)
man är ju så dum så det inte är sant.. blev lite bättre i magen, men sen tog gottesuget över och jag mumsade choklad, mycket och i två dagar. fick tillbringa denna natt på wc och det var ingen höjdare, så nu åkte chokladen i soppåsen! hej dimor och inolaxol igen!
Dimetikon är mot gaser, dimor mot diarré…
Med vänliga hälsningar
Chess
#4 jo det vet jag, men jag har liksom både och, och har recept på båda :)
men nu misstänker jag laktosintolerans, så jag försöker äta laktosfritt ett tag, började i går och märker faktiskt en liten förbättring idag redan. hoppas att det är så, det vore skönt att få veta varför man är så dassig i magen jämt..
#5 I #0 tolkade jag det som att du tar dimor mot gaser, därav min förtydling. Tydligen fel av mig.
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 aha, det jag skrev var att gaserna var det värsta :)
#7 Citat från #0: "det värsta är ju gaserna, vet inte hur jag ska få bukt med det förutom med dimor"
Förstår du nu varför jag tolkade det som att du tog dimor mot gaserna? Du skrev ju att du gjorde det ordagrannt…
Med vänliga hälsningar
Chess
#8 nej, jag förstår inte hur du kunde missförstå, men jag förstår att du gjorde det, men nu börjar det bli ett ältande i flera trådar här tycker jag.. :)
Jag har börjat ha med mig tändstickor överallt. När tändstickshuvudets material brinner upp, neutraliseras fislukterna. Jag är mycket handikappad av mina illaluktande fisar, och såklart kan jag inte tända tändstickor i affären, utan har dragit mig undan mer och mer p.g.a. att folk glor så när jag inte kan hålla gashelvetena inne.
Tändstickor är dock bra att ha när man är med folk som vet, eller när det går att komma undan med att tända stickor utan att någon undrar.
#10 bra att du hittat något knep, jag önskar att jag vetat det förut, men det kan också vara bra att veta framöver
(jag som är ts, har bytt alias) jag har dock kommit på vad mina magproblem beror på, laktosintolerans, så nu är jag mycket mycket bättre!
Åh Fröken P, jag undrade just vart Lillfjanten blivivit av! Skönt att höra att du finns här! 
Jag som är fd BusHanna btw. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#11, barnen kommer ibland med tändstickorna i högsta hugg :D Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vilket elände man har.
#12 vad fasen, jag tappade min mobiltelefon och kände att jag behövde byta nick, kanske onödigt, men det kändes rätt att göra det, jodå Busis, jag kände allt igen dig!
trevligt att någon saknat mig! 
#13 när jag mådde som sämst, så fick jag tillbringa den största tiden i eget rum och med doftsprayer..