trött
hej jag är en tjej på 26 år hagy magsymptom så länge ja kan minnas
allt ifrån slem,blod,kolokliknande kramper i tarmen,många toalett besök värk utslag munblåsor feber osv men det är ju inget fel på min mage nejdå¨
nu kan jag inte äta,varit så i minst 2 mån att jag äter normal husmanskost i några dagar sen fullständigt dör min mage och börjar blöda osv och jag måste sluta äta allt fast och övergå till nyponsoppa och stekt ägg det enda som funkar hufsat och magen lugnar ner sig men d kan man ju inte leva på så ja börjar äta igen har slutit bort alla mejeriprodukter för det går inte alls just nu, och vips så går det några dagar å allt e tebax igen just nu lider jag verkligen ja ha ÄNTLIGEN fått tid för utredning på sjukan och ska dit om 2.5 v bara väntat…år… men ja avlider om ja inte får i mej mat…ha ni tips?
ja ha ju ingen diagnos än men e ganska så säker å tänker inte ge mej förens ja ha ett svar för så här ska det inte va å det går liksom inte över som tidigare perioder ja ha haft vilket gör mej småskraj…
mvh c
just nu e ja bara så sjukt trött orkar ingenting skulle kunna sova i flera dagar i sträck orkade knappt ta mej på affåren för någon dag sen för kroppen håller på att lägga av lr jaa så känns d iaf :S vad ska man göra för att orka när mann inte kan äta?
Läs om allergier framförallt om histaminintolerans, det är nästan samma sjukdomsbild som hos IBS som jag antar att du tror att du har. Man blir snurrig svullen i magen får kramper , men man får också ofta utslag eller nässelutslag tex om man dricker vin, kanske det hjälper dig? Men de flesta hemsidor som skriver om allergi i England har med IBS som symptom på allergi…
ne ibs tro ja inte att d e för det sitter inte i tjocktarmen och vi gjorde en halv koloskopi för nå år sen då dom tog sig igenom d mesta av tjocktarmen och såg ingenting utan där det e värst e från naveln till höger höftben dom ha trott att det har varit blindtarmen när man kommit in på akuten i smärtor men så e inte fallet utan tunntarmen e re som bråkar
Hej
Jag har haft samma med min dotter. Och inga resultat visade något. Min syster som är naturläkare bad mig ta bort all säd (råg, vete, havre korn och speciellt allt med gluten) och ta bort alla mjölkprodukter.
Efter detta och hypnos (viktigt att det är hypnoterapi) så är allt toppen. (kolla ce-hypnosis.com)
När det gäller mat så är sesamfrön (oskalade) som man mixar med vatten och sedan dricker. Du får i dig mycket näring.
Hirs ger dig också mycket näring i mineraler.
Du behöver alltså få upp din näring eftersom tarmen inte tar upp något. Det verkar som den är inflammerad och därför ska den vila. Ibland kan det vara parasiter också om man varit utomlands. Är man känslig i magen så är små harmlösa parasiter rätt gräsliga. Det hände min dotter och på mig märktes det inte så mycket.
Vi fick rekommenderat att gå till en kinesiolog - och hon gav oss stor hjälp tillsammans med kosten så att vi fick t.ex ta exta B5, B6 och B12 för att ta upp näringen igen. Lite järn också.
Hör gärna av dig till mig om du undrar något. Jag vet vilket helvete det är och jag önskar ingen detta.
Lycka till
Du kan prova PROIBS Iberogast citronvatten honung brännässla som te
pararizol (tar bort alla tarmbakterier utom de goda) och sen ska du prova Inolazol och Probiotika tarmbakterier samt Verum hälsofil. Ta mins hälften av dess produkter varje dag, helst varje. Kan bli dyrt men värt det!!
Det finns naturdiet i affären som är otroligt bra också om man inte äter så mycket. PLUS C-vitamin. Dubbel dos. Kan bota mycket. Laktosfritt. Proviva. Activia kan man prova. Nyponsoppa. Havredryck. Pepparmintte.
All min oro i magen och alla problem med magen har försvunnit till 90 %
Resten är att lugna ner sig och sova mer och ta allting lugnt. Då är magen hela 100 % problemfri för mig.
Jag har hört att Hypnoterapi hjälper ….
läs om det på Sahlgrenska sjukhuset