Vad var det jag sa?
Åh tårarna trillar här.
Vilken underbar läkare. Har bytt igen då det inte fungerade med de 2 förra. Ingen lyssnade på mig. Ni har säkert läst om mina magproblem på iFokus.
En iFokus medlem sa för 3 år sedan att mina problem kunde vara B12 brist.
Jag sa förra hösten och i höstas igen till läkare att jag trodde jag hade B12 brist, men det sa dem att det kunde jag inte ha. Varför inte när det är en biverkning av Omeprazol…
Läkaren jag var hos idag är pensionerad, men jobbar för att hon älskar sitt yrke. Och jag hade slutat hoppas, jag önskade ingenting när jag gick dit och hon sa att hon skulle skicka remiss på skicktröntgen av buken och ta lite prover. Kreatinin sa hon då det var viktigt för röntgen att veta.
Detta var imorse och jag gick till labb och tog prov. Nu ringer hon och proverna är redan klara! Och Ängeln har tagit B12 värde på mig utan min vetskap och utan min påpekan. Jo då, B12 brist. Inte undra på att jag aldrig blir bra eller mår bra. Att jag ständigt är trött och har ont och magkatarr och inte kan smälta mat och illamående och yrsel och ja… listan är lång…
Så nu har hon skrivit ut injektionsampuller och jag ska boka tid hos distriktsköterskan 2ggr i veckan i 5 veckor därefter 1 gång per månad. Tänk att de hittade någonting, och att det var så enkelt…
Kanske någon tror på mig nu, att jag inte har mått så bra de senaste åren…
Jag kanske kan få börja leva igen?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
vad skönt för dig att ha fått svar! hade du så dåligt värde att du måste börja med injektioner? det räckte inte med att börja med tabletter, eller du kanske får det sen?
Hon ville at jag skulle ta injektioner.
Det var på 175.
Injektioner varannan dag enligt receptet 10 ggr därefter en gång i månaden.
okej, hur länge ska du ta injektionerna? det låter bra att ta såna, jag måste tänka på hur jag tar min behepan varje dag. mellan måltiderna.. det är lätt att glömma bort dem.
Jag vet inte, Fröken P, men jag äter ju 20+10mg Omeprazol om dagen. Och B12 bristen har jag ju haft nästan lika länge som jag har ätit Omeprazolen. Fast det blir bara värrre och värre dock.
hoppas att du snabbt blir bättre nu i alla fall 
Ja det är väl därför jag ska få den så ofta i början, för att snabbt få upp värdet.
känner igen glädjekänslan, det var samma här när jag upptäckte att jag är laktosintolerant. gud vet hur många år jag haft problemmage pga det.. 
Höstlegenden. Jag hoppas att du får upp dina värden B12 brist och D vitamin brist kan verkilgen ställa till det.
Trappa ner på omprazolen den kan ställa tilldet ordentligt. Min dotter fick det för magbesvär magkatarr åt två om dagen och fick väldiga synförändringar fick byta glasögon 3 gånger på bara några veckor. Det församrar synen tyvärr.
Jag är mycket bättre i min mage med B12 och D vitamin och utan mjölk.Lycka till kram Blossas Matte
Lööv - Jag kan inte trappa ner för magkatarren är så hemsk. Det har blivit en ond cirkel.
Jag var och fick min första spruta igår, men idag mår jag värre än jag har gjort. Undras hur lång tid det tar innan saker börjar verkar.
Har så ont i kroppen, leder, fingrar, ben och sådan enorm trötthet och är andfådd och det blir bara värre och värre…
Imorgon ska jag gå och få mina andra spruta och igår sa distriktsköterskan att jag såg ut som ett skolboksexempel för B12 brist.
Oj vad jobbigt. Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart. För mig har det tagit två år att försöka existera. Leva Nej inte med dagliga diarer vid minstastress.
Vila slappa sov vid behov. Gå en promenad om du orkar och bara vila koppla av. Inga sterssande tankar det ta nog några veckor innan det märks skillnad.
Kokt ris mildstekt kött och fisk hjälper magen. Husk är det samma som lunelax utan tillsatser finns på matvarubutiker. Det hjälper magen en te sked i lite vatten två gånger om dagen. Eller potatismjöl.
Sköt om dig och tillåt dig vara sjuk. Kram Lycka till Blossas Matte
Höstlegenden Jag hoppas du hittat lite poitivt nu då du får lite hjälp. Själv ska jag änterligen iväg på utredning på hur min Gluten lacktos och IBS påverkar mig i min vardag. Jag joppas att det snart blir lite hjälp.
Läkarvården är ju så trög i dag. Eller beror det på att de har så mycket att göra.
Jag vill inte vara trött varje dag. Jag vill inte hålla mig i väggen då jag ska dammsuga. Jag vill inte sova 20 timmar per dygn. Och vila resten.
Jag vill kunna umgås med människor och jag vill kunna gå på resturang. Utan detta toa beroende.
Magsmärta magsmärta blir så trött av det. Hoppas hitta ut Blossas Matte