Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: övriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 6386 ggr
Haztparken
5

Någon som vet?

Hejsan allihopa!

Blev precis medlem här men tänkte fråga er om ni har någon aning om vad som kan vara fel med mig, någon kanske har liknande? Blir rätt långt nu men ska försöka korta ned det.

Är idag en tjej på snart 17 novembrar, har alltid haft lite problem med magen och verkar ha rätt dåligt immunförsvar för e alltid sjuk med något men nu i början av sommaren fick jag magkatarr och fick då emoprozyl.. (någonting) 40mg i en månad. Blev dock inte bättre av denna kuren.

Det som jag har problem är följande:

• Ont i magen, kramper.
  • Mest i mitten under bysten, typ hela tiden.
  • Mår illa, har hänt att jag får upp lite magsyra.
  • Ont i bröstet, helst vänster sida.
  • Någon gång fick jag ont i hela magen, upp till bröstet, ut i armarna och lite bakom armhålorna.
  • Riktigt hungrig hela tiden, och verkligen hela tiden!
  • Känns som jag har feber.
  • Lite lösare avföring, ibland, ibland lika hård som vanligt.
  • Väldigt trött, problem att sova varje natt.
  • Huvudvärk.
  • Fick igår tyngre andning, kändes som tryck över bröstet.

Det var allt. Var idag hos doktorn för 3e gången pga detta. Dom har tagit blodprov som inte visat något och gjorde idag EKG men fanns inget onormalt.

2a gången jag var där fick jag en ny dos med emoprozyl..(någonting) 40mg i en månad igen, + att jag startade med Tetralysal för jag har akne som inga receptfria medel funkar, denna har jag använt i ca 2 veckor och verkar funka! Doktorn sa att Tetralysalen kan ställa till det i magen och förmodligen gör den det men problem fanns ju redan innan jag började med den så inte bara pga den.

Fick idag en remiss till barnmorskemottagningen men dom har semester i 3 veckor till men sen ska jag få en kallelse så ska dom starta en utredning.

Ärligt är jag rädd för har inte gått igenom något sådant förut, men hoppas dom hittar vad det e! För nu har snart hela sommarlovet gått åt detta och jag är så trött på att ha ont och va hungrig och allt hela tiden. Någon som känner igen sig eller vet något?

Tacksam för svar :)