Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: övriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 19510 ggr
[Kiwizen]
12

Kan det vara IBS?

Jag vägrar gå till läkare osv, så ge mig inga sådana liknande svar.. Det enda jag vill ha svar på är om detta kan vara ibs. Ursäkta för en konstig och kanske lite äcklig bekskrivning utav text…

Men detta är mina symptomer…

*Jag är superofta hård i magen, och har svårt att utföra mina behov.

*Jag är slemmig i magen, och ibland är jag slemmig/skummig i avföringen också.

* Ibland får jag jätteont efter jag ätit och får ut allting lika snabbt som jag fick i mig det, då med lös konsistens.

* Är jätteofta rapig /fisig och jätte uppsväld i magen, går över under natten.

*Har ibland smärtor både uppe och nedre delen utav magen som är tillfälliga, vissa går över efter någon sekund, andra några timmar. Så olika.

*Jag kan bara bajsa någon gång i veckan normalt. Och då bara jättelite.

Kan detta vara IBS? Är IBS ärfligt? Vet att min moster är drabbad utav det. Såhär har det varit i längre perioder, sedan jag började högstadiet.

Hjälp, blir väldigt orolig när avföringen ibland endast är skum…

JohannaEkroth
0

Har du tastat att äta glutenfritt och laktosfritt 2 veckor vardera (dock inte samtidigt) så du kan utesluta att det inte är någon födoämnes allergi?

I annat fall kan det låta som IBS.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kiwizen]
0

Jag är laktos , men äter laktosfritt :)

detta blir nartuligtvis värre i samband med laktos produkter

JohannaEkroth
0

Men då skulle jag tro att det kan vara IBS du har.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kiwizen]
0

Tack. Slippa vara orolig:D

Lööv
1

det kan ochså vara magkatarr. Och IBS kombinerat. En sveda och värk i magsäcken efter måltid. Kramper neråt och plötslig diareer som inte går att stoppa.

Ta omprazol resept fritt på apotek vid behov. Varar ett dygn. IBS så ta Dimor upp till 8 st om dagen. Det lindrar bra. Ta dem strax efter diare och efter måltid så du får en skaplig avföring.

Probi mage ställer balansen åter. Finns ochså på apotek.

Jag har magkatarr IBS Gluten och mjölk intollerans. Så jag har mycket att kämpa med. Ge inte upp Blossas Matte

[Kiwizen]
0

Tack, men det är bara peiodvis jag får diarre efter maten, oftast vid förkylningar:) kan de ha med ibs o göra?