Smärta vid kräkning?
Har såna djäkla illamående-attacker om nätterna ibland.. (Men det är en lång historia, viktigt att påpeka dock att mina problem handlar om IBS, inte bulimi etc.)
Ibland - inte varje gång - mår jag så illa att jag är på väg att kräkas, så nära att man står beredd lutad över vita stolen.. Klöks/kväljs oftast bara, men det räcker för att framkalla denna OERHÖRDA smärta nånstans i magsäcken (?) som jag inte begriper..?
Det hugger till från ingenstans och smärtar MYCKET. Jag brukar inte gnälla, men denna smärta är bland det värsta jag känt. Häromnatten, när jag bara "klöktes" alltså, skrek jag nästan ut "AHJ HELVETE" (ensam dessutom..).. Och fick lägga mig ner på golvet och halvböla en stund.
Sen försvinner det igen efter bara ett kort ögonblick.
Att kräkas fullständigt var lyckligtvis ett bra tag sedan jag gjorde, men då var det dock det enda jag gjorde, konstant under ett par veckors tid med hjärnhinneinflammation (2010). Minns att det smärtade på samma sätt då. Men det var nog då jag kände av det första gången. Inget när jag var yngre, då var det bara obehagligt och äckligt att kräkas.
Men vad kan det här bero på? Är det normalt att det ska göra så förbannat ONT att kräkas? Känns som magmunnen kärvar eller nåt.. Nån som känner igen detta?
Vågar inte ens tänka på hur det blir om man skulle åka på en rejäl magsjuka.. Är livrädd.
Nån aning, någon?
Jo då, det är musklerna i magsäcken som drar ihop sig för att pressa maginnehållet uppåt. Det gör jätteont när det sker. Inte alltid, men oftast. Särekilt om mn har lite innehåll i magsäcken gör det mera ont…
Efteråt brukar jag få kramp/träningsvärk i magmusklerna… =(
Nu är det över ett år sedan jag kräktes/fick så ont. Men numera knaprar jag Postafen mot illamåendet för jag har kräkfobi. Så fort jag känner mig minsta illamående pillar jag i mig en tablett. Har också IBS och även laktosintollerant.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 har också kräkfobi…
#2 Det är inget roligt alls att ha. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else