Tips!
Hejsan!
Jag har nyss blivit diagnotiserad med IBS och jag funderar om ni har nå tips och råd på kost och så som funkar för eran mage, min har blivit bättre av att minska sockret och grädde och ost, men skulle vilja ha fler tips om hur man kan få magen att må bra :)
Mvh// Madelene
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
Lite det som är problemet med IBS att alla reagerar olika. Men för mig funkar det att dra ner på starka saker som starka kryddor, rå lök, rå paprika, svart kaffe (fungerar bätte med grädde eller mjölk i).
Sen är min mage helt okej nu, jag äter 4 mg loperamid varje morgon samt 30 mg tryptizol på kvällen.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Okej! Tack för tipsen :)
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
Jag har fått gå över till kokta grönskaer potatis morötter blomkål och ta bort starka kryddor. äta sagta och dricka vatten te ytterst lite kaffe och alkohol. Sött drar jag ner på. Kött fisk ägg brukar funka. Kokt eller lättstekt. Ingaet hård stekt eller bränt.
Probimage med goda bakterier. Pomater och skalad gurka går bra lite banan ibland. Dimor om du får diarer. Är du hård kan vindruvor aprikoser och mandel vara bra altenativ till söksaker.
Minska stressen. Jag får minanafall efter panikångset och sedan magsmärta. Diareer. Lycka till Blossas matte
Oh tack för tipsen ska tänka på dom =)