Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettsjukvård-operationer
Läst 7426 ggr
JohannaEkroth
1

Magproblem = Psykisk sjuk

Jag har tjatat i 2 år på min läkare om mina fettdiarrér, mitt illamående, uppkördhet, ständig klump i halsen och jag kan inte längre (och det blir bara värre) äta mat med ynka fett i. Blir uppkörd illamående direkt efter måltiden.

Men när maten kommit en bit i tarmarna så blir jag hemskt illamående. Finns inget som går att jämföra detta hemska ilamående. Jag kräks aldrig, men det känns som om jag skulle kräkas så skulle jag spy upp magsäck, tarmar, lungor, hjärta, allt innanmäte för att illamåendet är så gigantiskt och kraftigt.

Nu har jag precis pratat med min läkare om detta och jag sitter och gråter nu.

Föatt han skrev ut Lergigan åt mig "så jag slutar oroa mig för min kropp." bara för att jag vid något tillfälle nämnt att jag har kräkfobi.

Jag gapade på honom och grät i telefonen Oskyldig och sa att jag är inte orolig. jag skiter i om jag har cancer oh dör eller vad det är för fel på mig. Jag skulle ärligt bli glad om jag vore dödligt sjuk i cancer eller så, för då skulle jag slippa plågas!

Känner mig hemsk och olycklig och vill bara gå och hänga mig just nu… Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

emmagronborg
0

Har precis samma problem som dig, fast jag har lidit i 7 år.. sökt läkare i alla dessa år, fick "diagnosen" IBS och magmunnsbråck förra året.. Nyss fick jag en ny läkare och va hos honon förra veckan för att göra en rektoskopi. Men han sa också att jag va psykiskt sjuk! Tog så illa vid mig att jag har fäll ett x antal tårar för hans kommentar… han sa också att jag hade bullemi för att jag va ärlig och sa att jag har haft anorexi i tre år. Han kunde inte inse när jag sa att mitt illamående och spyeri inte hade något med min anorexi att göra och att jag haft dessa problem låååååångt innan min ätstörning.. Och detta men klump i halsen tog jag också upp med min läkare, men enligt honom va det bara psykiskt….,, han ville också skriva ut lergigan till men det hade jag redan.. men ibland blir jag så sjukt trött på dessa läkare!!!!!!!!

nottheonly
0

Känner igen mig.. de läkare jag har träffat har inte ens gjort några ordentliga undersökningar utan de har bara klämt och känt lite sen gett mig medicin för förstoppning? och en remiss till psykolog.. sen är man väll lite sån att man inte vågar bråka och säga saker heller.. suck..