Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: allmänt-mage-tarm
Läst 2780 ggr
Bara Anna
0

Behöver lite allmänna råd

Hej!

Mitt namn är Anna och jag är 35 år. Jag har i dagarna konstaterat att med största sannorlikhet så har familjens "släktklenod" Chrons nu även kommit och visat sitt fula tryne för mig :-(

Det började i tisdags då jag fick feber och diarre och trodde att jag fått influensan. Men ingen annan i familjen har fått några symptom så jag börjar bli misstänksam… Till saken hör  att både farfar och pappa var/är drabbade av Chrons på ett eller annat sätt.

Hur som helst, just nu är jag i en situation där jag i princip inte kan äta eller dricka någonting utan att 20-40 min senare behöva springa på toaletten. Inget problem i sig, jag är ganska asocial av mig normalt så… ;-) Det jag oroar mig över är framför allt är att jag inte skall få i mig tillräckligt med vätska när nu allt går så snabbt igenom. Även näring är jag så klart orolig över men inte lika mycket.

Jo, jag har en tid för läkare och rektalskopi på onsdag och de kan förhoppningsvis både diagnostisera och hjälpa! Men tills dess så undrar jag: Vad, hur, när skall jag äta? Skall jag äta som vanligt, men med snällare mat och ladda med en toalett i närheten? Lite i taget eller? Vad anser ni som (tyvärr) har mer erfarenhet av det här`?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Chestnut
0

Förstår att du ät orolig men hoppas att det bara är någon bakterie eller annan obalans! Snäll mat är givetvis inte fel och dimor kan stoppa tillfälligt, finns receptfritt.

Med vänliga hälsningar
Chess

Bara Anna
0

Eftersom jag inte fick behålla vätska så testade jag med Dimor och det fungerade faktiskt! Skönt att ha en fungerande mage igen. Gjorde ändå en rektalskopi idag, men de hittade inget spännande där heller. Så det är nog jag som får extra panik pga släktens sjukdomshistoria. Nu sitter jag här med en dunderförkylning istället….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se