Mag problem
Hej Hej
Nu är det som så att jag har haft problem med magen i snart 1år och jag vet inte riktigt vad som är felet. Det är många symptom men några av dom är 'förstopning som kan vara över 7dagar', sedan diare när jag inte är förstopad, växlande mellan illamående och huvudvärk, gaser och ont i magen. Ibland kommer även frosa in bliden och det är alltid värre dom perioderna då jag är deperimerad. Vilket jag är väldigt ofta och värst är det på vintern (inte pga D-vitamin brist utan det är då jag har svårast tvång), eller det kan ju vara d-vitamin brist med men det är inte huvud orsaken.
Jag upplever det också som att problemen just nu blir värre. Och därför känner jag att någonting måste göras :)
Jag har funderat på om det kan vara tex IBS, gluten eller laktos men jag har ingen som hällst lust att gå till läkare som aldrig hitar något fel, så jag vill försöka att fixa deta själv först och om det inte funkar så går jag givetvis till läkaren.
Hällsningar akumas7
Hej!
Jag tror mest att dina besvär visar sig vara gluten. Testa att äta glutenfritt i 1-2 vecka och se hur det går. Om det inte hjälper avvakta mjölk istället. Om detta inte hjälper så bör du nog gå till läkaren även om du ej får svar.
Det tog för läkaren 2 -3 år innan de kunde hitta mina magproblem och konstatera att jag har gluten!
Lycka till :)
Du kan ha förstoppningsdiarré! Det innebär att du har en "propp" av hård avföring och när du får diarré så är det sådan avföring som lyckas flyta mellan proppen och komma ut.
Har du haft förstoppning under en sådan lång tid, gå till apoteket och fråga om råd! De är väldigt väldigt kunniga om läkemedel och kan hjälpa dig riktigt bra, de är mycket mer utbildade än läkare om läkemedel.
Att du är deprimerad är inte så konstigt, ingen mår bra av förstoppning, när inte bajset kan komma ut så börjar gifterna att sprida sig i kroppen och det kan bli allvarligt.
Det första jag ska göra är att prata med apoteket, och om dom kan hjälpa mig så är det ju fantastiskt :) Tack för era hjälp och förslag och funkar inte det ena så ska jag prova det andra :)