Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: allmänt-mage-tarm
Läst 5557 ggr
[KatjaH]
0

Så trött på detta nu

Hej!
Jag skulle verkligen behöva lite hjälp, jag börjar bli desperat nu!!
Har haft problem med magen i flera år nu, runt 4-5 års tid.
Har varit på VC fler gånger än vad jag kan räkna på händerna, de har tagit prover och så vidare, men säger att de inte kan hitta något fel.

Ett tag körde jag på att äta minimalt, denna period var i omkring två år, och efter detta började kroppen att spöka.

Jag kände inte riktigt att det var så illa då som det är nu, men nog kändes det fel. Men jag vet inte om jag blev van eller så till slut, för då gick det bra. Bättre.

Men nu känns det för jävligt, och varje dag blir jobbig att stå ut med när det alltid ser likadant ut.

Jag känner mig nästan alltid lite sådär småhungrig. Eller stryk hungrig, jag känner mig TOM. Men på grund av tidig mättnadskänsla och konstant illamående känner jag aldrig för att äta ordentligt. Aptiten är oftast som bortblåst helt och hållet. Många gånger har jag kräkts upp maten. Inte för att jag hetsätit eller något eller vill gå ner i vikt, utan för att jag mår så illa.

Detta leder till att jag ofta känner mig svimfärdig, yrseln tar över ordentligt och det liksom "river" i bröstet. Jag blir dessutom väldigt arg, och det känns inte som att någon förstår. Detta påverkar vardagen för mig, så frånvaron från skolan var rätt hög under förra året.
Även om jag inte är sjuk fysiskt eller att något är fel så egentligen, så KÄNNER jag ju att jag mår jävligt dåligt. När själen inte mår bra blir kroppen sjuk har man hört, och just nu är jag så stressad och ledsen över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Blir så trött. Gråter

Vem ska man vända sig till när inte VC eller UM har kunnat hjälpa?

Vad kan detta vara? Någon som känner igen sig?

Lööv
0

Kommer det veckan innan mensen eller är det isamband med måltid efter måltid?

Magkatarr och då är det att prova  opatzol ett tag.  Undvik  rå lök kål och surt och allt för sött. ät regelbundet kex te  skorpor och snälla skaer undvik straka kryddor kaffe.

Kan vara  gluten som blir jobbigare runt mens. Har de  testat på vårcentralen med blodprov.

Ibs som är jobbigt men går liksom i skov. Jobbigt på vintern.

Jag har magkatarr Gluten  Lacktos och Ibs. Man får lära sig leva med det.Ja panikångest ochså. Mvh blossas matte