ont i magen och gaser
Hej!
Tänkte kolla med er ifall ni kanske vet? Min sambo har ofta (varje dag nästan) gaser alltså han fiser jämt ;P han har lite ont i magen ibland och har ibland diare..vad tror ni de kan vara? han törs inte gå till läkare, eftersom han skäms. men ska verkligen försöka få med han dit nångång måste han ju.
" Dont dream your life, Live your dream "
Låter som jag det, jag fiser så mycket att jag blivit klassad som miljöfarlig 

Har ont i magen till och från och diarée när jag fått i mig snabba kolhydrater. Har IBS, vill han inte gå till läkare så testa någon probiotika (typ Proviva från matbutiken eller ProIbs från apoteket. Magvärken blir bättre men gaserna är tyvärr kvar)
Jag gick med dessa besvär ganska längen men så tog jag upp dem på Vc och fick svaret Gluten och lacktos. Blodprov ger svar.
Skämms inte utan ta tag i det. Jag har IBs ochså på grund av att jag gått för längen med ont i magen.
Probimage funkar bra för mig. Undvik sött och salt lök kål och råa grönsaker.
Kokta grönskaker och kött fisk ris . Pasta och potatis stekta ägg tonfisk till ex. Kex och knäckebröd riskakor mm. Ät sakta och regelbundet undvik allför mycket kaffe och sura drycker.
Farligt Nej men jobbigt. Fiser jag kommer det ofast löst så jag måste snabbt ha tag i en toalett.
Det blir bättre Dimor i närmsta matbutik hjälper bra mot detta.
Te med en knivsudd honung. Lycka till Blossas Matte
#2 Har du fått bekräftat gluten/lakots via blodprov? Många får den diagnosen när det handlar om IBS istället. Bla min arbetskamrat som tyckte att det var konstigt att hon inte alltid reagerade på laktos.
#0 Vill han inte gå till läkare så testa utöeslutningsmetoden. Tar betydligt längre tid än ett läkar besök men då kan man oftast ringa in besvären.
Personer med IBS tål oftast inte snabba kolhydrater.
#3 Läkare sätter Aldrig diagnoser utan positiva tester och undersökningar!! Din vän har nog gjort en laktosbelastning eller gastroskopi för att få sina diagnoser, Man behöver inte reagerar speciellt på laktos för att ha laktosintolerans, det kan finnas dolda symtom istället, ett är att det förstör magen så att magen också blir känslig för all sorts föda! Detsamma med gluten som förstör magens tarmludd.
Fick eländet efter en panselin kur. Vilket skulle botas me yougert. Blev bara värre och värre. Då konstaterade jag själv lacktos. Tål inte ost eller smör.
Blev bara sjukare och sjukare. Då togs blodprov på vc både lacktos och gluten. Magen sväller jag fiser och så kommer det löst.
Har försökt undvika båda men symtomen kvarstår. Det blev både rektro och gastro.
Inga fel mer än Gluten lacktos Ibs magkatarr panikångest.
Gastro och rekto var inget jämfört med de magsmärtor jag har.
Så bara till vc. Och begär behandling.
Man får lära sig att leva med det. Skönt att veta att det inte är något farligt.
Lycka till, Blossas Matte