Otroliga magproblem
Hejsan börjar bli desperat nu,,, Allt började för ca 2 år sedan men en sk " attack "på natten, Blev likblek ,febrig, låg och skakade, lite utav magsjukesymtom samt magsmärtor som avtog efter ett par timmar, På kvällen innan åt jag Chips , Andra gången kom ca 2 månade senare med samma symtom fast då spydde jag en del . Sedan har det hållt på såhär till och från hela tiden, Nu på senare tid ca 1 år har jag haft magsmärtor allt från molnande värk till skärande verk innanför bröstbenet ca 1 knytnäve från revbensbågen samt runt om i samma område ,illamående samt , yrsel och div allmän sjukdomstillstånd till och från (Ej konstant). Ena stunden är det bra i magen andra blir det sämre ,Har även märkt att jag blivit stel i ryggslutet (men om det har med detta att göra vet jag inte)samt i skrivandes stund även stel/konstig mellan skulderbladen , Lagt om min kost sedan dryga 8 månader och äter enl konstens alla regler (Gått ner ca 13 Kg pga riktig mat) , Inte en massa skräpmat, Varit på Akuten vid 3 tillfällen men dom säger att dom inte hittar några fel på mig att alla värden är ok, Har testat Losec, Nexium, Ezmoprazol men inget verkar hjälpa, blev bättre ett tag i höstas tills jag åkte till sjukhuset för att göra en 24 tim mätning i halsen för att mäta PH, efter det brakade det loss igen och haft problem nu i ca 3 V ,,, Andra saker jag gjort är gastroskopi, koleskopi, rektoskopi laktos ,gluten och div andra mätningar och läkarna hittar inget. Någon som har tips och råd,? Jag tror det kan vara gallsten men läkaren säger att när jag har värk i magen mer eller mindre hela tiden kan det inte så .Kan det vara olika sjukdomar eller fel ? gjorde en blindtarmsoperation som var problematisk med infektioner mm kan det vara något bidragande faktor ….Någon som kan hjälpa mig ? börjar bli desperat och enormt trött på denna smärta,
Mvh// Mike
Det låter som Gallsten. Borde ta tag i det läkarna. Undvik främst fet mat och råa äpplen.
Kan ochså vara IBS. Vilket går i skov. jag har det efter alla undersökningar av mage och tarm. Plus gluten lacktos och Panikångest.
Äter mycket kokt ris köttfärs fisk och kokta grönskaer. Undviker rå lök kål och allt surt. Jag blir ganska sjuk av alkohol och just lök och och apelsiner tål jag inte. Får ibland smärta i nedre delen av tjocktarmen allting måste ut. Jag håller på att svimma och måste sedan vila i flera timmar.
Tyvärr blir det pshysikt ochså att vara beroende av en toalett. Går inte så långt från hemmet och åker inte så gärna buss. Eller går i affärer.
Klarar inte av Ullared längre tyvärr.
Året runt kommande vecka berättar symtomen på gallsten.Stå på dig och få hjälp på Vårdcentaralen. Blossas matte
Tack så mkt verkar som det är det .. Magen har blivit mkt bättre för tillfället . Åt dock lite stekt fläsk igår och i ordning gå på toa och det bar såklart löst :(