Behöver tips - Halsbränna
Nu får jag riktigt på nöten, jag som pratar så positivt om Samarin vid halsbränna.
Det hjälper ju inte!
Har en varm känsla i matstrupen, obehagligt. Ätit havregrynsgröt, druckit samarin. Tagit Omeprzol 20mg och Lunelax som alltid på morgonen.
Ingenting hjälper.
Behöver råd.
Har ingen mandel hemma tyvärr. Hört att det är bra…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag brukar få halsbränna av havregrynsgröt.
Dock har jag magkatarr och har Omeprazol utskrivet på recept som fungerar väldigt bra för mig. Men innan jag fick det så fanns det receptfria tuggtabletter på apoteket som jag använde mig av… annars brukade ett glas mjölk eller yoghurt hjälpa för mig, dock bara tillfälligt.
Det använde jag mig av när jag var desperat, när syran steg så högt upp att det kliade i öronen… Dock borde din omeprazol hjälpa.
Har blivit hjälpt av Probi mage på apoteket. Sött är en bov i dramat vid halsbränna. Novalokol i matvaruaffär.
Gaviscon kan lindra tillfälligt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Tål du te och skorpor. Kokta grönsaker kokt fisk. Bananer eller grönsaksoppa.Ägg löskokt. Magen kan behöva något att jobba med så att inte syran fräter hålpå magsäcken. Då blir det magsår.
Kram Blossas Matte
Att undvika kolsyrad dryck samt koffein är också bra när man har halsbränna.
Det är inget jag lider av själv men sambon gör, och efter vad jag har läst mig till så är det just detta som ofta framkommer, samt det som sägs i #2.
Bra att ta bort roten till det onda, så slipper man hitta botemedel till symtomen varje gång 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

havregryn! som de är, torra. det är det enda som hjälpt mig!
Novalucol kan funka tillfälligt mot halsbrännan. Omeprazol stoppar ju fortsatt tillverkning av magsafter men kan vara bra att ta något som tar hand om det med en gång med.
Annars ska ju lite bikarbonat i ett glas vatten funka med. :)
Har du receptbelagda Omephrasol? Jag får utskrivet Nexium(Esomephrasol) som hjälper bättre, men ibland måste jag ta två. Får också lätt halsbränna av havregrynsgröt, tyvärr. Samarin lindrar ju bara om man har tillfällig halsbränna och kan dessutom ge diarre.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//