Magkatarr?
Sedan i tisdags har jag haft en otrolig magvärk. Det gör ont ovanför naveln till revbenen, ungefär. Det hugger och svider. Värst är det på nätterna då det går så ont att jag måste spy.
Jag åkte till akuten och fick göra blodprov samt urinprov. Proven var bra och läkaren sa att hon misstänkte magkatarr, men hon var inte säker. Jag blev istället hemskickad och tillsagt att vila upp mig, äta ordentligare och stressa mindre.
Allt dett har jag gjort men jag börjar misstänka att det är magsår jag har istället. Kan magkatarr verkligen göra så ont? Jag har knappt kunnat sova på nätterna och legat hela dagarna i sängen.
Till min fråga: Någon med magkatarr som kan beskriva symptomen?
Akut magkatarr kan göra väldigt ont, så att man faktiskt tror att man fått magsår. Försök att höj huvudänden och ligg på vänster sida om du känner dig illamående. Om magen är väldigt sur så brukar det underlätta. Undvik juice, kaffe , svart te och stark mat ett tag och se om du blir bättre. Fick du något syraneutraliserande?
Obs ! Det är jätteviktigt att du äter och om det är svårt så äter du flera små måltider.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//