Concerta
Jag skulle behöva hjälp, ganska så snabbt.
Jag har tagit concerta i ungefär ett år pga mina koncentrationssvårigheter och min impulsivitet. Ett tag sedan började jag få extrema magproblem som visade sig vara magsår och IBS. Hur som helst så fick jag omeprazol utskrivet i 40 mg kapslar. Jag berättade för läkaren att jag tar två olika sorters mediciner, concerta för adhd och sertralin för depression, men läkaren sa inget om ifall jag kunde fortsätta ta dem eller inte, så jag fortsatte. Min mage har inte blivit bättre, jag har ont konstant, och idag är en av de värre dagarna. Jag har slutat med att ta sertralin eftersom att jag började må illa av den efter ett tag, varför vet jag inte. Concertan där emot tar jag fortfarande, men jag märker att när jag tar den så blir smärtorna allt mer intensiva när jag tar min adhd medicin. Jag vet dock inte om det bara är inbillning, eller om det är pga medicinen, eller om mitt magsår inte har läkt. Jag har två kapslar omeprazol kvar på hela dosen, och min mage är inte ett smack bättre. Är det någon här som har haft eller har samma problem? Eller är det någon som har ätit concerta mot adhd och fått ont i magen utav den? Jag vill helst inte sluta med medicinen eftersom att den hjälper mig en hel del, men är det så att det är den som förvärrar min mage så ger jag upp, då slutar jag ta den, för jag orkar inte med smärtan längre.
Du kanske behöver prova något starkare esomeprazol = Nexium.
Posta gärna samma inlägg inne på Bokstavsfolk iFokus.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tack för ditt svar! 
Jag hade Concerta innan men fick byta för jag hade konstant ont i magen, är laktosöverkänslig. Sen fick mamma veta när min bror skulle böeja med den att om man är de minsta överkänslig mot laktos så ska man inte ha den för att Concertan innehåller stora mängder laktos. Mamma skällde på dem då och frågade vf jag hade den då. Vi hade informerat dem om att jag var överkänslig mot laktos. Så fick byta till Ritalin så nu är de lite bättre men inte perfekt efter som jag har IBS också och den har jag inte fått kontroll över.