Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 6343 ggr
lccn94
0

njursvikt?

nu har detta kanske inget med tarmar att göra… men jag har på seanste tiden haft nästan kroniskt ont precis på båda sidorna där njurarna sitter. hade förkalkning på ena njuren när jag var lite och har nästan alltid ätit piller(medicin) under mitt liv och det kan inte vara så bra. 

Jag läste en artikel där det stod om en tjej som hade ont i magen och varit trött och det visade sig vara njursvikt, 

men problemet är att när man börjar känna av symptomen ska det tydligen redan vara så att njurarna redan är till stor del förstörda !?OCh jag har gått minst en månad med den här smärtan!? 

Jag är livrädd då det kan vara livshotande… men har någon haft samma symptom? ont i ryggen där njurarna sitter? är det verkligen njurarna eller kan det vara något annat? Är det allvarligt tror ni?

(ska ringa efter läkartid imorgon och kräva att de tar tester osv)

grandma
0

Man kan ju ha ont i njurarna vid  t.ex njurbäckeninflammation och ibland kan det "kännas" som man har ont i njurarna men det är muskulärt i ryggen. Om man ska ta den lindrigare varianten😉.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

lccn94
0

ja i för sig men det är ju precisjust exakt där de sitter som jag har ont, och ibland vaknar jag på natten och mår illa och kallsvettas och har ont i ryggen särskillt just vid njurarna. hoppas det bara är en inflammation!

Chestnut
0

Dricker du ordentligt med vätska?

Med vänliga hälsningar
Chess

lccn94
0

jag dricker inte så mycket kranvatten, mestadels vatten i form av té.. men det spelar väl inte så stor roll? eller?

Jag har den senaste veckan också haft en smärta längst hela ryggraden och lite åt sidorna vid lungorna. tror inte det är någon muskel eller så för om man trycker och känner så gör det inte ont. det känns mera invärtes..

börjar bli lite orolig då jag knappt kunnat sova.. det är inte en olidlig smärta men den gör tillräckligt ont för att jag ska bli orolig och tillräckligt för att jag ej ska kunna sova..

Vet att ni inte är läkare men någon kanske haft samma problem?

grandma
1

Har du inte varit till doktorn ännu? Du skulle ju ringa och boka. De flesta husläkarmottagningar har ju jourtider som man kan gå på.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh//