Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 9386 ggr
IaMiaMaria
2012-07-24 14:06
0

Blöder

Jag blöder till och från från ändtarmen. Jag har konstaterad IBS sen många år tillbaka och har mycket problem med diarrér. Jag har perioder då det är sämre och då blöder jag ganska mycket trykcer jag, jag har gjort koloskopi och de kunde inte hitta någon orsak till blödningarna, verkar inte ha hemorojder heller, har inte ont i ändtarmen utan bara blöder. Vad kan det vara, blir faktisk lite orolig fast läkarna säger att det inte är något fel.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Qamilla
2012-07-27 15:58
0

Har du provat att utesluta vete ur kosten? Har läst en läskig bok som handlar just om hur sjuk man blir av vete. Kan också vara värt att prova probiotika för att hjälpa tarmen få tillbaka sina nyttiga bakterier. Hör av dig om du vill ha tips.

Chestnut
2012-07-27 20:39
0

Blöder också utan synlig orsak + diarré… Ska göra ny koloskopi på måndag, i höstas när jag gjorde det hittade vi inget som förklarade mina besvär, åt dock redan kortison då som kan ha maskerat symptom.

Med vänliga hälsningar
Chess

IaMiaMaria
2012-07-27 22:13
0

#1 Ja jag åt glutenfri kost i ett år utan att min mage blev ett dugg bättre, så tyvärr tror jag inte att det är orsaken, hade ju varit ganska lätt fixat annars.

#2 Jag åt kortsion en period fö rmin sjukdom i huvet och jag har aldrig varit så bra i magen som då, och tycker ju inte att det borde hjälpa vid ibs, men läkarna är ju stensäkra på att det inte är något annat.

Men ska till doktorn om några veckor igen så får väl tjata mer om detta då… igen….

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Chestnut
2012-07-27 22:17
0

#3 Mådde prima det halvåret jag åt kortison fram tills jag fick antibiotika mot UVI. Då blev det sämre, koloskopi gjordes utan fynd och kortisonet sattes ut strax före jul förra året. Visade sig att det var c. difficile infektion jag hade då. Sen kortisonet rök har det gått käpprakt nedåt…

Läkaren jag träffade för en månad sedan funderar på mikroskopisk kolit, trots att jag tydligen är alldeles för ung…

Med vänliga hälsningar
Chess

Qamilla
2012-07-29 09:54
0

Prova med starka probiotika kapslar, 1 till frukst och 1 till middag, för att återställa tarmarnas bakteriebalans, denna.

Samt Glutamin som har en förmåga att läka tarmarna. 1 mått på fastande mage 30 minuter innan frukost samt precis innan du går och lägger dig, denna.

Självklart ska du även söka läkare men detta kan du prova på egen hand. Jag läkte ut ett skov i Ulcerös kolit på detta sättet.

Just nu har iHerb.com fri frakt, tom 31/7, om man handlar för över 40 dollar, använder du dessutom koden: QAM939 på ditt första köp får du 5 dollar i rabatt.

Lööv
2013-05-04 17:42
0

Kortison och någon form av lyckopiller är det enda som hjälper.

Kortison tar bort irritationen i tarmen och lycko pillren stänger av  en del nerv inpulser från hjärnan till tarmen.

Probi mage kan hjälpa lite och Dimor att stoppa med lite Husk i vatten Köpes på  Apotek.

Läkarna måste lyssna och  lära av pasienten.  Stå på dig

Har både maglatarr gluten lacktos  och Ibs.

Fick av misstag ett nytt panselin preparat med  kortison. Jag blev bättre över en natt efter 3 års magsmärta  och diareer.

Så jag har haft en inflammation i magen i 3 år. som inte synts på varken rektoro eller gastro.        Tänk positivt så går allt över säger läkarna. Hum. Ser man inget på Gatro varför då så många?????

Lycka till Blossas matte

grandma
2013-05-04 19:37
0

Den här tråden var ju lite gammal. Hoppas Ts har fått nån hjälp med magen. 😉

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh//