Få i sig Vi-Siblin?
Jag hoppas att det här hamnar i rätt kategori, annars får gärna någon flytta på det. 
Min läkare misstänker att jag har IBS, och för att lindra mina magbesvär fick jag Vi-Siblin utskrivet som jag ska testa i tre veckor. Om magen blir bättre ska jag fortsätta med det. Jag har märkt en viss förbättring under de dagar jag tagit det, men varje gång jag ska få i mig det får jag kväljningar.
Jag har testat att strö på müsli och fil, blanda ut i yoghurt, strö på köttfärssås… Det enda som händer är att allting får en jätteläskig konsistens som är rent motbjudande för mig.
Har någon härinne använt Vi-Siblin, och har tips på hur man undviker den där geggiga konsistensen som tycks infinna sig på bara några sekunder… Alla tips tas tacksamt emot!
Lite sent kanske, men jag vispar ner det i havregrynsgröt på morgonen, har lite extra vatten så blir det inte så tjockt. Smakar lite som wetabix eller hur det stavas: )
Nej inget bra förslag förutom att du kan prova Inolaxol istället. De är som små kulor som du sväljer med lite vatten ( de löses inte upp). Smakar ingenting och känns knappt. Jag förstår vad du menar, har väldigt svårt för konstiga konsistenser. 🤢
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#1 Jag behövde inte ta granulaten mer än i några veckor tack och lov, men har en kartong hemma som jag använder vid behov. Ska testa att ha det i havregrynsgröten, för att dricka det är ruggigt äckligt!
#2 Har det samma användning och effekt som Vi-Siblinet?
# Det ska ha samma effekt och olika människor funkar olika. Jag fick diarré av Vi-siblin. Ibland blir jag dålig av Inolaxol också men det är om jag bryter kuren innan magen lugnat ner sig. Ell.er bara för att magen är så skruttig just då
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#4 det kanske kan vara värt att testa i så fall. Just nu är besvären ganska lindriga, eftersom jag hittat en livsstil som underlättar. Motion funkar väldigt bra har jag märkt, och för mycket chili, koffein och läsk på en gång är inte vidare bra… Men ibland behövs det helt enkelt något som stabiliserar, för det kan växla ganska rejält mellan att vara hård och lös.