Svullen mage
Har haft svullen mage alltid. Men nu är den värre än någonsin. Jag har IBS och i veckan var jag och gjorde koloskopi. Läkaren sa då att tarmen var röd, på ett ställe där jag haft ont ett par år från och till.
Nu väntar jag på besked på vad den mikroskopiska undersökningen ska visa.
Jag funderar på om jag kan ha mjölkproteinallergi. Jag har uteslutit gluten och det får magen lugn, men inte mindre.
Äter LCHF, men magen blir inte mindre! Är det någon som känner igen sig?
Om du har "läckande tarm", pga att du är känslig mot gluten, då brukar följden oxå bli att man inte tål mjölk. Man bör då, i alla fall under läkningsprocessen, undvika alla mjölkprodukter, möjligen med undantag av rent mjölkfett, dvs ghee.
TS jag ska bara ställa lite motfrågor först. Är du gasig när magen är svullen? Är du svullen endast i nedre delen av magen eller är även den övre delen svullen. Var i tarmen var det rött, sa läkaren det?
När jag var yngre när min IBS startade var jag ofta svullen och gasig i magen. Då begrep jag ju inte att det var av maten och det tog flera år innan jag sökte läkare.
Jag vet bara att jag reagerar på mjölk även om varje laktosbelastning jag gjort säger att jag inte är intolerant MEN egentligen är det inte meningen att människan ska dricka mjölk. Det är ju kalvarnas mat. Det är bara våra mjölkbönder som med hjälp av staten rekommenderar att vi ska dricka mjölk för att de ska tjäna pengar. Vi får inte kalkbrist eller benskörhet utan mjölk snarare ett överskott på kalk. Vi kan få i oss kalk genom att äta grönsaker som broccoli och mörkgröna bladgrönsaker. Så vad vill jag säga med det här? Jo att jag tycker du ska testa att vara utan mjölk under en månad och se vad som händer och att jag inte tycker att man ska dricka mjölk överhuvudtaget.
😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//